torsdag 15 november 2007

nattliga tankar

Klev preciis innanför dörren! ni kan ju gissa vart jag varit... ja, på jobbet såklart och ytterligare än en gång på croc's i Södertälje! Jag har tagit det mest lugnt idag. Har haft en slags huvudvärk inför mitt klädval imorgon, då min älskade Sis ska förlova sig och jag ska på förlovningsmiddag / utgång med Pp! :) l'ngtar! Pp är förresten en av mina underbara barndomsvänner som jag bodde granne med i flera flera år förut. Hon och jag har inte festat på evigheter så det kommer nog bli en upplevelse!!kvällen blir säkert kanon! Nu slank jag iväg ifrån det där med kläderna... vad ska jag ha på mig? såhär en vecka innan löning är jag även pengalös och gråtfärdig då jag hellst av allt skulle vilja köpa en überfin klänning jag gått och små förälskat mig i... får se om mamma än en gång skulle kunna hjälpa mig att låna lite pengar, som jag än en gång kommer vara skyldig henne. Jag förstår inte vart jag gör av med alla pengar. Dem bara försvinner? jag förstår inte heller hur mina polare shoppar och shoppar tusentals kläder verkar det som, hela tiden och endå har massa kvar? näe, jag får det inte alls att gå ihop.

Ni anar aldrig vad jag fick idag :D jag är så glad! Jag har länge snackat om att börja plugga till antingen hudterapeft lr make-up artist, då smink alltid varit en stor passion för mig och då jag älskar att sminka folk... Iaf jag och Forest kom att prata om det där igår och helt plötsligt berättar han för mig att han hade en tjejkompis till honom som sökte till en make-up artist kurs och hade då blivit sponsrad av Forest så länge tills hon då hade råd att betala det där 30 000 kr: rna när hon jobbat ihop till dessa. När hon sen precis hade fått allt smink (dvs de stora kittet med massa massa smink i som alla får som går kursen) var hon tvungen att sluta, då hon blev gravid och inte ville fortsätta mer. Gissa vem som har den oanvända lyxboxen hemma? :D jag! jag fick den då han tänkt sälja den, eftersom hon fortfarande inte betalat tillbaka kurspengarna till honom... Snacka om att vara snäll! Nu kan jag unna mina vännerlite lyxsmink! :D

nej tack för idag och gonatt säger jag, med ett leende på läpparna!

Inga kommentarer: